CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.. queen of blog ..

.. queen of blog ..

selamat datang semua !! sile2 ~

ingatan buat hati ..

Cute Strawberry

Wednesday, 28 November 2012

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani ~

Bismillahirrahmanirrahim ...
Alhamdulillah, masih bernafas, masih bernyawa lagi aku hari ni ... Alhamdulillah masih dpt melihat dunia yang penuh warna warna ini .. entry ini khusus buat kamu .. yang dahulu pernah menjadi kekuatan dan guru kepada diri ini .. yang pernah menjadi perkara paling manis dalam hidupku .. yg tidak pernah meninggalkanku walau seminit. ,, bila kamu membaca ni, fahamlah bhwa aku sangat sedih dan aku sangat2 mahu kamu ada disini, saat ini .....
tak tahu kenapa, mlm ni rasa tersangat sunyi .. huhu, tibe2 terase nak tengok gambar2 kita .. gambar2 kenangan kita .. kenangan yg kita pernah cipta sama2 suatu hari dulu .. tersenyum, tergelak dan terkadang dgn sendiri datang rasa sebak dlm hati .. mcm2 yg kita dh lalui .. hari ni, hari terakhir aku berumur sebaya dgn kamu .. beberapa bulan dan kita tetap bagini .. masih ego mengakui kesalahan masing2 .. kita sendiri sedar ttg itu, tp xde siapa yang mencari antara satu sama lain .. ahaha, kanak kanak,kan ?
aku tahu, mmg menjadi salah bila aku mengatakan yg aku minat pd lelaki lain .. aku juge akn marah bila kamu katekan kamu minat pd mane2 pempuan .. ah,aku pon pasti cemburu .. tapi demi Allah, aku x pernah terniat utk curang pd kamu .. itu semua cume gurauan .. kawan2 yg menyakat aku, aku sendiri x tahu akn jadi separah ini .. sungguh, aku x pernah maksudkan yg aku betul2 minat pd lelaki itu .. mcm mane aku akn suke pd dy sedangkan di hati aku ini cume ada nama kamu ?? tak tahu mcm mane mahu meyakinkan kamu lagi .. sangat sedih bila kamu tanpa berbincang, terus menyepi .. tidak mendengar penjelasan aku terlebih dahulu .. maafkan aku .. aku tahu kamu sangat kecewa .. aku faham rasa itu, aku merasainya jauh lebih sakit ... tapi percayalah, tidak terniat pun hatiku ni nak buat kamu rasa sebegitu .. aku x pernah berubah dari sayangkan kamu .. x pernah aku ubah nama kamu yg ada dlm hati ni ... macam mane lagi mahu buat kamu faham ? huhu, buntuu ...........
untuk kali ini, aku mahu meminta maaf .. maaf yg teramat besar ... fahamilah, aku x pernah membuang kamu dari diri ini ... cuma kamu yang tersalah dan menganggap sebegitu .. maafkan aku .. kiranya hari esuk sudah tiada utk aku menjelaskan semua ini, maafkanlah aku .. aku tinggalkan kata yang begitu lama ingin aku ucapkan .. aku sangat rindu dan cintakan kamu. . walaupun kamu x pernah tahu, ketahuilah, itu kenyataan nyaa ... kalau rindu ini sememangnya menyakitkan kamu, maafkan aku ..



sebentar  tadi, kamu hantar mesej hari lahir .. aku sangat2 tunggu utk itu .. terima kaseh .. ape pun yg kamu ckp, aku sangat hargainya ... terima kasih banyak2 .. dan saat niy, aku nak kamu tahu, hujan dibumi kuis ini sangat bertepatan dgn hujan di hati dan pipiku ... buat kamu yg pernah mengajar aku ttg erti rindu ini, sila jaga diri yaaa .. tlg janji jgn cari aku ini lagi .. terima kasih utk segalanya .. dan sekali lagi, maaf yg tak terkata juga utk segalanya ... wassalamualaikum warahmatullah :)

Wednesday, 5 September 2012

saya betul2 hilang dia ...

malam niy, aku kena paksa hati utk terima kenyataan ini ..
bahawa dy bukan yang aku pernah kenal ..
dy bukan yg tercipta untuk aku ..
dy takkan kembali, dy takkan sayang aku lagi ..
wake up, huda .. jangan terus biar hidup kau mati !
huhh, jangan nak mimpi2 lagi ..
heyy huda , dy dh xde utk cintakan kau !
dy dah x sayangkan kau pon !!!
sedarlahh .. !
dy dah ade pilihan dy sendiri ..
yang x macam kaw .. !
enaf is enaff !!

i love you :'(

mungkin kita pernah rasa tentang cinta
yang takdirnya bukan untuk kita
mungkin ini adalah cara meluah cinta
tanpa berkata atau berpandang mata

i'm sorry but i love you
i'm sorry if i miss you
even if i can't have you
you know i'll always be there for you

mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu
mungkin aku mencintaimu tanpa lelah ataupun jemu
mungkin kita tidak ditakdirkan utk bersama
tak mengapa asal kau bahagia

biar aku mencintaimu
biar tiada siapa yang tahu
biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu ,....

~ true love never dies , it only gets stronger with time ~



Tuesday, 4 September 2012

saya rindu diaa :(

dah dua hari, aq tggu mesej dy .. tp xde pun :(
dy x rindu aku ke? dy dh betol2 x syg kt aku ke ?
hukhuk, sunyi nyee rase neh ..
x tahu nak buat ape ..
seriuss, aq dh mcm org giler je nehh ..
tunggu tunggu dan tunggu mesej kamu :(
tunggu lagi hari neh ..
semalam on9 fesbuk ..
owhh,sangat sakit hati bile tgk si dia yg post2 n komen2 kat wall kengkawan pompan dy ..
arghhh, mcm nk kena histeria jee
teross deactivated fesbuk uwh ..
malas nak tgk pape dah ..
kalau boleh nak je cocok mata ni.. biar buta teross . hmmm
entahlahh, dy kate dy terima kalau kitorang dh tade pape :(
ohooo , sangat sedihh ..
tapi entah lah .. dh xde airmata nak nanges ..
mimpi ape tah mlm td ..
bgn2 mata bengkak ~ mcm alien .
alamatnyeee mmg x g kelas lahh ..
istinbad dh kena bar .. OMG !~
tibe2 rase mcm dah malas nk belajar ..
sem neh bape byk dah ponteng kelas ..
kemalasan melanda ... menjadi2 ..
eishh , x twu nak tulis ape lagi ...
point nye cume satu ..
aku RINDU gila gila kat dia !!~

...doa sikit ....
Ya Allah, sampaikan rinduku ini padanya hingga aku juga menjadi kerinduannya ..
amin amin amin amin amin :(

okeyy uollssss .. jumpe lagi nanti ..
nak tidoo .. stress ~

Saturday, 28 July 2012

rindu rinduan kerinduannn !! ALLAH ...

terkapar-kapar ku kelemasan,
sakit dilambung ombak kerinduan,
di dalam tidur, di dalam jaga,
diburu oleh mimpi yg serupa...

mengapa aku jadi jadi tidak menentu,
keranamu .....

ku menyusuri jalan berliku,
membiarkan hari-hari berlalu,
TIADA salam, TIADA pesan ...
memaksa diri untuk melupakan ..

namun wajahmu bermain di fikiranku,
tiap waktu .......




malam ku suram, siang ku kelam,
ku kegelisahan , mencari-cari ,
kemana pergi harga diri ini ..

bertanyakan berita,merisik khabar,mendengar cerita ~
melaluinya kau ku hampiri,tiap hari 
bersama luka di hati ..





Allahu Rabbi .. beri padaku kekuatan ..
sampaikan salam rinduku pd nya sehingga aku menjadi kerinduannya .
AMIN ~

Thursday, 28 June 2012

YOU ~ ammar haziq ..

you were there to light my day 
you were there to guide me trough
from my days down and on
i'll never stop thinking of you
how can i forget all that
when you are the one who make me smile
yo will always be a part of me
how i wish you were still mine
i never will forget the day 
how we have meet and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here
i know its me who say goodbye
and that is the hardest thing to do
cause you mean so much to me 
and guide the truth from me to you
for all the things i have done and said ..
for all the hurt that i have caused you
i hope you will forgive me baby
cause that was not what i meant to do ..






##this song is dedicated to the special him ~
really, i miss you .. my vanilla chocolate ..

Wednesday, 13 June 2012

S.E.P.I

matahari xde hari niy .... macam faham je ati aku tengah mendung saat niy ..
allah, tolong kirimkan kekuatan itu .. 
sakitnya tambah2 bila dengar lagu de' hearty niy ~

pernah hati ini terguris .. dgn fitnah dan tohmahan menghiris ..
sehingga terasa diri ini hina .. ditinggalkan mereka yang ku percayai ..
namun ku tahu ada hikmahnya .. setiapsegala yang menimpa diri ..
ku serahkan segala padamu tuhan .. yang berkuasa jua mencipta ..
kerana engkau lebih mengetahui segala apa yang terbuku di hati ..

Ya Allah , tidak ku terdaya lagi .. menahan dugaan yang mencabar ini ..
terasa bagai noktah telah ku temui ..
mengakhiri segala yang telah ku mulai ..
Ya Allah, engau lindungilah aku ..
bekalkanlah daku dgn limpahan iman ..
agar tabah ku mengahadapi dugaan ..
agar tidakku terhenti di pertengahan :'(





lembik badan nangis siang malam .. tuhan, buat lah agar dy mengerti .. andai saja dy tahu betapa besar sayangku buatnya~ 

Thursday, 24 May 2012

Allah, kuatkan hati aku dan mereka ~

"Jangan kita sedih tatkala kita kehilangan sesuatu dari dalam hidup kita kerana kita tidak pernah punya apa-apa melainkan pinjamankan dariNya semata-mata. " ~ Khalid Al-Walid ~  

Tuhanmu tidak meninggalkanmu , Dan tidak pula membenci .

Dugaan, cabaran dan ujian.. semuanya bukanlah bentuk kebencian Allah SWT . Hatta bala bencana yang menimpa juga hakikatnya dalam ruang kasih sayangNya yang luas . Dia ingin kita kembali kepadaNya,
kerana kembali kepadaNya adalah satu-satunya cara menggapai kebahagiaan ,

saat ini, sebenarnya aku sangat sakit .. seringkali aku berfikir, agar tuhan ambil nyawaku supaya aku tidak merasakan sakit ini .. haha, aku terlupa yang maut itu jauh lebih sakit dari apa yg aku bayangkan .. sebenarnya bila Dia menguji kita dalam sesuatu hubungan, (kawan, keluarga, cinta ), Dia hanya mahu menyedarkan kita bahawa kita terlalu gembira dan bahagia dan MUNGKIN kita terlupa padaNya, PEMILIK SEGALANYA.

Menyedari hakikat bila diuji, barulah kita mendekati Allah .. kita sering bersama Allah .. itulah kekuatan kita, yang hakiki sebenarnya .. menyedari betapa kasihnya Allah kepada kita, masa itulah sebenarnya saat jiwa kita benar2 lapang, tenang ..

yaaaa ~ memang payah bila manusia lain x memahamo penderitaan kita, apa yg kita rasa .. lagi sakit bila manusia tersebut meminta kita pula untuk memahami mereka ..  itulah "lumrah" namanya .. tetapi ALLAH tidak begitu .. Dialah paling memahami .. Dia yang paling mengetahui .. Dia mendengar semua rintihan .. Dia memberikan bantuan .. bila-bila waktu pun .. hebat kan ?

Sudahlah, hati .. tenanglah ,damailah ~
Allah akan balas kesabaranmu itu .. Dia akan beri ganjaran keperitan rasamu itu ~ Dia yang akan membayar semula segala kesusahan dan kesakitan yang kau tanggungi ..
Yang perlu kita lakukan sekarang cuma bersabar ,, sabar dan terus berusaha manghadapi san menyelesaikan apa pun masalah yang datang ,,

mintalah kekuatan dari yang hak ..


Thursday, 12 April 2012

Di Antara Bintang ~ by hello band ♥

maafkan aku yang selalu menyakitimu
mengecewakanmu dan meragukanmu
tersedar aku bila kamu yang terbaik
terima aku, mencintai aku apa adanya

di antara beribu bintang
hanya kaulah yang paling terang
di antara beribu cinta
pilihanku hanya kau sayang

takkan ada selain kamu
dalam segala keadaanku
cuma kamu. hanya kamu
yang selalu ada untukku

kau bintang terindahku ^^
izinkan aku terus mencintaimu


Friday, 6 April 2012

ya rabbul 'izzati ~!

Ya Allah jika ini bukan masanya,
jika ini belum saatnya,
dan jika kau tahu kami belum bersedia ..
selamatkan kami,
jarakkan kami,
pisahkan kami,
agar kami jauh dari khilaf yang merosak izzah dan iffah,
agar kami tak mengundang murkamu ,
agar kami dapat lebih menjaga hati,
agar hati menjadi yang diredhai Illahi ..

Ya Allah...
andai dia bukan untukku,
andai dia bukan jodohku,
maka berilah ganti yang lebih baik buatnya ..
berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya..
insan yang benar-benar dapat dipimpinnya, lalu bersama-sama menuju syurga-Mu..
dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku ..
agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu



Berhenti Berharap !~

Tuhan mendengar cerita kita ..
tak kisah dari celah mana pun kau bersuara dan mengeluh ..
di laman sesawang, laman sosial, hutan, rumah, sekalipun dalam lubang yang gelap ..
Tuhan ADA .. tetap ada ..
tugas kita hanya mengingatinya .. CUKUP

Monday, 26 March 2012

apa yg harus aku lakukan ?? ~ allah allah !

ape yg aku nk kongsi kali niy ye ? umm pasal hati lagi ~ mungkin ...
ammar, dy kecik ati ngn aku .. dy on9 twitter, nmpk aku reply status rafiq .. 
rafiq, dy kate dh jumpe someone yg sygkn dy .. salah kee aku nk ucap tahniah pd dy ?
macam2 ammar cakap ..
hmm aku x penah nk curang dengan dy, jauh sekali nk khianati cinta dy ...
aku yg buang rafiq, x mungkin aku nk kejar dy semula ..
fahamlah, aku cuma sayang kamu sorg je sekarang niy ..
untuk ape aku janji tunggu kamu, kalau aku nk khianati cinta kamu ??
senangnya awak buat kesimpulan sendiri kan ammar ..
ye, sy selalu salahkan awak .. tp awk x twu, sy nk sumenye terbaik utk awk ..
sudahlah ammar .. sepanjang mlm sy dah nangis .. mata sy niy tinggal masa je nk buta ..
bila sy dh x dpt tengok awk nnti, tolong jgn dekat dgn sy lagi ..
sy ingatkan sy dah bagi sume yg terbaik utk hubungan kita, tapi sy sangat salah ..
sy xde pape utk awk ..
ye, awk sygkn sy . awk cintakan sy . awk rindukan sy ...
x perlu tahu hati sy .. cukup ~
dalam perhubungan, kejujuran, kepercayaan, kesetiaan sangat penting ..
ye, betol .. tp sy x rase awk punya kepercayaan terhadap sy ..
bodohnya saya, x pernah ada masa awk sedih .. sentiasa salahkan awk ..
awk memang x patut maafkan sy kan .. jangan pernah maafkan sy ..
satu perkara yg salah bila awk tulis kt blog tuh,,
sy TAK PERNAH BERUBAH HATI .. dan sy sangat marah bila awk mengandaikan mcm tuh ..
ye, sy sangat marahhhhh ..!! cinta sy, hati sy adalah milik sy ..
siapa awk pandai2 nk kate yg ia berubah ?? tolongggg ..
pergi lahh jauh2, bawa hati awk, ingt sy sebagai seorang yg x pernah berterima kasih atas cinta awk ..
sy dh delete twitter sy. sy dah buang fb sy ... sy x perlukan semua tu ..
sungguh sy rindukan awk yg dulu, ,,, tp sy patutnya lupakan sume tu ...
awk dah pergi .. pergi lah, kenang sy sebagai org yg dh khianati cinta awak ..
sy x berhak ada dalam hati awak ...
sy janji, sy xkn kacau barang2 yg awk bagi pd sy .. sy dh simpan elok2 .. nt sy pulangkan ~
sy x layak utk sume tu .. sy dh pn khianati awk, jd sy x layak utk cinta awak ..
awk masih kt sini, x jauh pun dari sy .. tapi sy rasa hati kita dh terlalu jauh ..
sangat jauh ..
sy harus sedar .. smpai bila2 pun,i'm not the good one for you .. 
biar sy jaga hati sy sendiri .. biar sy yg pedih sbb luka niy ..
sy lebih dulu lukakan awak ...
biar sy serik .. kerana lelaki sy ketawa, kerana lelaki juga sy menangis ..
terima kasih, atas segalanya ~ 




ya allah, andai saat ini hatiku hancur, kau bukakan pintu hati dy supaya melupakan aku .. agar aku tidak terus menyakitinya ... aku berharap kau sampaikan salam rindu ini padanya hingga aku menjadi kerinduannya .. ya 'alim, kenapa semuanya jadi semakin sukar buat kami ?? andai itu takdir yg sudah engkau suratkan, aku mohon agar kau tiupkan rasa redha dan ikhlas dalam hati kami utk menerimanya .. redhakan kami ya allah, tanpa rasa sakit .. amin amin amin .....

Wednesday, 7 March 2012

hidup biar berjasa .. jum dgr cite ^_^

Berderau darah Asad membaca surat yang dihantar kepadanya siang tadi. Tulisan tangan yang kelihatan seperti ditulis dalam keadaan marah itu dibacanya berulang kali.

Dia tahu siapa yang menghantarnya.Ah! Pedulikan. Mahu sahaja isi surat tadi dilupakan. Tapi, hati kecilnya sedikit resah dengan kehadiran surat tanpa nama itu. Dadanya kembali sesak.

‘’Menyesal pula aku terima jadi naqib.Menyusahkan. Sudahlah kena berfikir macam-macam, dapat pula ahli usrah yang teruk begini.’’, luah Asad dengan nada berbaur kesal dan marah.

Memang dia akui,menjadi naqib usrah bukan kehendaknya. Tidak pernah terlintas langsung di fikirannya untuk menjadi naqib usrah. Bukan dia tidak tahu tanggungjawab sebagai naqib yang memang berat untuk dilaksanakan.

Tapi,semuanya disebabkan pujukan Abg Jalil.

Murabbinya.

Dia? Awal- awal sudah menolak. Abg Jalil yang beria menyuruhnya menerima tanggungjawab sebagai naqib. Entah apa yang dipandang oleh Abg Jalil. Nak kata dia baik, jauh panggang dari api. Berilmu? Tidak juga. Ramai lagi kawan seangkatan dengannya yang lebih pandai dan jauh lagi hebat daripada dia yang seharusnya lebih layak diberikan peluang.

Hatinya mula menjadi sebak.Dia teringat abang Jalil. Murabbinya yang penyayang itulah yang menjadikannya ‘manusia’ sekarang. Sungguh!hati kecilnya memanggil – manggil sang murabbi berjiwa besar itu. Daripada murabbinya itulah Asad belajar makna kehidupan.

Kalaulah abang Jalil ada…

Diari coklat pemberian naqib kesayangannya itu segera dicapai.Itulah hadiah daripada abang Jalil sewaktu ulang tahun kelahirannya yang ke-2 1. Arif benar abang Jalil akan sifatnya yang lebih suka meluahkan sesuatu melalui penulisan berbanding bercerita masalahnya kepada orang lain.

Diari diselak perlahan.Sekarang hasratnya cuma satu. Mahu dilepaskan semua yang terpendam di hatinya selama ini di dalam diari itu bagi melegakan hatinya.


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Foto ditangannya ditatap dengan wajah suram. Banyak kenangan manis yang dilalui bersama dengan orang-orang di dalam foto tersebut.

Di belakang foto bersaiz kecil itu tertulis, “ semoga istiqamah dalam perjuangan”. Kata-kata yang penuh signifikan dan dalam maksudnya.Bibirnya menguntum senyum.

Foto lama itu mengingatkan dia akan ahli-ahli usrahnya. Semua masih tersimpan kemas dalam memorinya. Macam-macam perangai yang dipamerkan oleh setiap adik usrahnya terutama apabila mesej usrah dihantar. Ada yang mengatakan sibuk dengan pelajaran dan menyiapkan kerja rumah dan ada seorang dua yang mesej usrahnya langsung tidak berbalas.Tidak berminat barangkali. Mujur juga ada yang membalas dan menunjukkan komitmen.

Marah?Kecewa?Asad tersenyum. Kalau dulu mungkin ya.

Sekarang?

Dia bukan Asad yang dulu. Itu dia pasti.

Baginya,dia yang harus memulakan langkah terlebih dahulu. Memulakan dulu?Itulah yang perit. Tetapi keperitan itulah yang melonjakkan dirinya ke tahap sekarang.

Tanggungjawabnya sebagai naqib memaksa dia untuk berubah serba serbi. Bermula dengan perubahan pemikiran,sikap,disiplin diri sehingga kepada perkara yang kecil seperti kebersihan dan kekemasan diri turut diutamakannya. Setiap perkara cuba dilaksanakannya sebaik mungkin bagi menjadi contoh terbaik untuk orang sekelilingnya. Itu yang dipesan Abang Jalil kepadanya.

Begitu juga dengan majlis ilmu. Jika dulu, dia lah orang yang duduk nun jauh di belakang,berhampiran dengan pintu.

‘‘Senang nak keluar.”

Itu katanya apabila ditanya mengapa tidak memenuhi ruangan hadapan.

Itu Asad yang dulu.

Dia tersenyum lagi. Kali ini senyumannya lebih lebar. Barangkali ini hikmahnya dia dipilih Allah menjadi naqib. Terlalu banyak sikap buruknya yang berjaya dikikis. Masa dan usia mudanya tidak lagi terbuang dan dibazirkan begitu sahaja. Tenaga mudanya kini dikerah untuk memperbaiki diri dan mengajak orang sekelilingnya kearah kebaikan.Jika dulu niatnya menjadi naqib hanya kerana terpaksa, kali ini dia benar-benar yakin bahawa tugas ini dilakukan demi menyambung misi kenabian dengan menyebar rahmat ke seluruh alam.

Sekarang Allah telah meringankan kamu kerana Dia mengetahui bahawa ada kelemahan padamu. Maka jika di antara kamu ada seratus orang yang sabar, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh; dan jika di antara kamu ada seribu orang yang sabar, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ribu orang dengan seizin Allah. Allah beserta orang-orang yang sabar.
(Al-Anfal:65)
~HIDUP BIAR BERJASA~

Tuesday, 6 March 2012

dia yg aku sayang ~ wink wink ♥♥








yeahhh , miss same awak sayang ♥  love u ammar haziq ~ forever more ...

Saturday, 3 March 2012

hati, hati dan hati .... tolong jadi KUAT ~! mohon sangat ......

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang ~~

hmm, x twu lah ... hari niy, waktu niy, saat niy huda rase sdey sangat .. susah nak luahkan ,, sedih yg amat2 ..
Allah je yg twu ... 

dari pagi huda tahan, sakit dah dada niy tahan sebak .. entahlah ~ ape laa perasaan huda sekarang niy ... satu yang pasti .. berserah ~ yakin tuhan akan tentukan segalanya ....



pagi tadi borak kat telefon dgr ammar .. entah macam mane, keluar satu cite .. dy kate dy nk apply u, n nk stop dari kuis .. dalam mase terdekat .. serius huda mmg sangat x sangke .. x sangke itu yg terkeluar dari mulut dy .. demi Allah x sangke .. tapi huda terima, mybe tu yg terbaek utk dy kan kan kan .. alahaii, ape laa sangat kuis niy .. dy mesti lagi berjaya kalau dy keluar dari sini .. kan ? ,, 

pg tu jugak,dy ajak huda keluar .. nk mkn domino's katenye .. suke sangat , sebab entahlah .. huda sayangkan dy .. mesti laa hepi kalau dapat jumpe .. tunggu tunggu sampai tghari .. tghari sampai petang dy x blek2 .. dy kt putrajaya,umah kawan dy .. dari semalam tido sane .. huda x makan dari tghari , ingatkan nak mkn saing dy je nanti .. sape yg x nk mkn dgn buah hati .. 

tp nk wt cemane .. dy sendiri x ley wt pape .. huda apetah lagi .. name pown dok umah org .. xkn laa sedap2 nk suh org antar on time kan .. hmm, mmg .. manusia cuma merancang, Allah yang tentukan .. kan kan kan ~
sampai ke magrib huda tunggu dy .. last2 dlm kul 6 stgh tu, kak ayu ajak g pasar .. asalnye mmg xnk ... tunggu2 jugak mesej dari dy .. tp senyap jek ~ mgkin x sempat nk type msj kan .. kawan dy tgh shopping (:
ikot jela kak ayu g pasar .. mane laa twu kalau2 otw nk g, dy mesej ke ... sampai balik xde .. time nk blek kuis,ujan laa pule .. uhukss, jadi laa cite hindustan jap .. heee ~ bwk makanan dalam hujan je :D
alhamdulillah, kenyang jugak huda dapat mkn nasi ayam basah yee .. hahaha ..~!!

malamnye, huda kol dy lagi .. berbual dgn dy, x penah cukup 1 jam ,, huhuhu .. sangat hepi .. huda rase mcm terbang2 je kt langit tahu .. haha ~ huda suke sangat kat awak, ammar, suke sangat sume ttg awak  ..  tp lagi sekali,pbualan ktorg tgnggu bile huda dgn x sengaje tertanye pd dy -- >> "awak nk sambung u mane nanti?"
entah macam mane,dy bercerita ttg oversea .. huda twu, tu impian dy .. huda twu dy mmg nk ke sana .. tp dalam mase yg same, huda x tahu macam mane hati huda niy bile dengar sume tu .. x twu lah ... maaf ye awak .. huda teros moody mase tu .. dy pown mcm twu2 je mood huda da laen .. tp huda x pasti, dy twu ke x ek ,ape yg huda rase mase tu ? .. beratnye .....!!~ knp ye ???

lepas letak tepon, rase tambh2 sebak .. x twu lah knp tah .. heishh,  ase x sedap je ati niy ...

tolong lahh, kenape ngn huda niy ?? .. lepas satu ujian , huda diuji lagi .. memang betul,tuhan sayangkan huda ... huda twu tu .. tp kenape ammar ? knp dy ? ...  bila fikir pasal tu je, huda jadi terus sedih .. sembap dah mate niy nanges .. huh, please .. esuk ade date dgn dy,tahu ??? ummmm ...

huda tahu, huda xde banyak lagi masa dengan ammar .. huda twu, ammar tu pun mnusia biasa .. x mungkin selamanya hati dy bertahan .. huda sedar, tapi kenape laa dalam mase yg same huda x dapat nak terima sume tu ?? huda twu Allah maha mendengar ..dia maha segalanya .. kawan2 huda kate, kalau jodoh xkn kemana .. memang, huda twu .. tapi kenapa sekarang ? bila huda rase huda x boleh tanpe dy ,, kenapa saat huda dah rasa yg dy segalanya ... kenapa ?? .. 

ya allah, tolong lah ,, sedarkan hati aku niy .. tolong kuatkan aku hadapi semua niy .. sakitnye ya allah, xde semangat dah rasenye ...... tolong, ya sam'i .. jagakan dy untuk aku .. sekalipun kami bukan tercipta utk bersama, kau kirimkan yang terbaik kpd dy ... terbaik dari semua yg terbaik .... satu je doa aku tuhan, pastikan dy bahagia .. amin ~


Sunday, 26 February 2012

♥♥ Ya Rauf .. Ya Naf'i .. Ya Hadi ♥♥

~bismillahirrahmanirrahim ~








ya ALLAH..
~✿ Bila kehadiranku MENGANGGU hatinya,
tidak membawa KEBAIKAN padanya,
maka Kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka..  

~✿ Bila aku TIDAK LAYAK dan bukan yang terbaik untuknya.. 
maka Kau jauhkanlah aku darinya..  

~✿ Bila bukan aku yang TERTULIS untuk melengkapkan separuh dari agamanya,
maka JARAKKAN kami agar tidak timbul rasa yang mengundang KECEWA…  










sesungguhnya aku menyayanginya kerana-MU dan agama yg ada padanya ^_^

AMMAR HAZIQ ~~ you are mine ... oppppss ..

yeahhh kawan kawan ... kali niy title entry pown sudah terang ye yeeee ~ hihihi ....
Muhammad Ammar Haziq .. itulah namanye .. dy yg kupanggil " coklat " .... eheeeeee ...
semalam, 26 Februari bersamaan hari sabtu ... ehem, hari pertame kitorg date2 .. 
sweet x? sweet x ?? ngeh3 ~
mulenye dy ajak aku jalan2 ... nk jumpe katenye ..
hehe, diam2 aku bawak teman .. ehem ~
kak ayu n k.bidel laa peneman aku .. 
segan kott 1st time jumpe .. hikhik  ^_^
berdebar2 bile turun di ktm serdang ..destinasi : the mines !! hahah
ehem2 .. dari jauh aku nmpak dy ..
" smart " .. hahaha, pkataan pertame dlm ati aku .. kah kah kah .. gatal an ?

okey, dy mmg amat pemalu .. suara pown x dengar bila cakap .. kah3 ~
kesian dy .. 
dah laa 1st time, kena bahan je pulak tuh ngn k.bidel .. ngn k.ayu .. hahahahaa
nasib laa labu ~ hahahahaha ...
destinasi pertame ialah foodcourt ~ lapar kottt ..
dy order nasi goreng n aku bihun goreng ..
start nk makan, adessssssss pedas pulak mee aku tu .. haisshhh ~ spoil sungguh der .. grrr .. hihihi ~
akhernye aku kenyang gara2 minum air yg banyak jeee .. 

lalalalalalala ... suke sangat bile dy tengok aku .. ahaaaaa :D
 pastu g naek atas, solat n lepak jap kt tempat bowling ..

dy kate x penah maen .. hihihi ~
aku niy berbaju kurung, xkn laa nk offer dy game pulak kan ..
so,aku ckp "next time kite maen bowling yeee " ... sopan saje dy angguk .. hihihi ~
soooooooooo sweeeeeeeeeeetttttttt !!!!!!!!~    i like ~~!

dah puas jalan, round round mines, 
ape lagi, pergi laa pade niat utama ...
tutti frutti !!! ahahaha ,, lame betol aku teringin nak makan beb !~ dapat jugak .. ngeh3 ~
gumbira giler kottt ... hihihihihihi ~
best tw bila dapat sstu yg kita nak .. lagi2 bila ade orang belanje ..
hahah.. lain macam je sedapnye .. :D
nak tengok gambar ?? hihihihi .. jap jap yeee ^_^






ahahaa .. tengok saje sudah ingat sume cerita cerita belakang tabir ekkk .. huahuahua ~
eh eh .. niy laa aku bersama si pakwe cokelat ku .... hihihih ~~tarik nafas dulu yee semue .. hihihih ^_^





sangat sweet ~ heeeeee .. mksud aku, dy sangat sweet ~ ngeh ngeh ngeh ..
hey hey .. penat berleter panjang ...
sebenarnye panjang lagi kalau nak cerita ...
satu wall blog niy pown x muat .. ahahaha ~
memang banyak na cerita ...
okey okey, aku pendekkan ,,
kesimpulannya , aku rase dy sorg yg :
1 . pemalu
2. romentik ... uhuk uhuk uhuk ~
3. baik
4 . tough .. hik hik ~

whatever laaa kan .. hahah, yg penting dy sayang aku .. hahahaha ~

ade lagi sikit nak sambung neyh .. dalam ktm ~
wahhhh, 3 train nk ke rawang da lepas, yg ke sg.gadut x sampai2 ..
tolong lah bayangkan betape sesaknye dalam train itu .. wahahaha ~
seperti mau pengsan rasenye tahu ??? ya ampunnnn ...
nasib baik ade si dy .. wahahahahaha ...
suke tgk bila dy risaukan sy .. rase disayangi gitu .. kah kah kah ..

biler balik, satu ayat yg sangat buat aku terharu :: 
"takkan ada erti penat utk spend masa dengan orang yang kita sayang niy"
alahaiiiii.. touching nye ati aku .. ahak ~
tambah2 jadinye sayang neyh .... 
cukup laa cukup laa ..
nak pecah rasenye ati niy bila ade org syg ,, ahaaaa ~ 

baiklah baiklah ,, sampai sini saje yeee ~
nanti aku tulis entry lagi ^_^

ya allah, sampaikan salam rinduku pada kedua ibubapaku ...
pada mereka2 yg aku sayang terutamanya encik cokelat sy ~
pelihara hati kami dari sebarang yg menyakitkan ,,
mudahkan dy menjawap peperiksaan esuk yeee ~ 
amin amin amin  ^_^

tuhan, aku bahagia ~ terimakasih cinta ❤

wah wah wah .... 24 Februari bersamaat jumaat malam sabtu ... huhuhu ~
ehehehe .. sy jatuh cinta, jatuh hati, jatuh sume2 nye lah ,.. ahahah ..
malam niy, kami -->> vanilla coklat same same stay up .. huhuhu ~ sangat hepi biler dy sentiase amek berat pasal aku ..
biar lah, x tido pown x pe .. asalkan ada dy yg temankan aku .. hihihi ~
dy yg sangat bersungguh mahu sayangkan aku ..
sangat terharu bila dy edit gambar aku .. x sangke sangat sangat .. 
nak tengok ???? niy dy .. huhuhuhu ~~


wahhhhh ... aku memang sangat suke same dy ... hihihi ~
memang, hati niy masih sayangkan rafiq ~ masih mengharap pd dy ..
tapi utk ape ? dy dah lupakan aku ~ utk ape aku setia pd dy sedangkan dy x penah jaga hati aku ??
betul kata k.bidel .. aku berhak bahagia ..
betul kata kak ayu ~ ramai lagi yg boleh bahagiakan aku ..
betul kata kawan2 aku .. aku xkn lama dengan rafiq ~ sob sob sob ...
entah lah ,, biar lahh ..
aku doakan semoga dy bahagia ..

yg penting, aku mahu jaga hati dy yg sayangkan aku ..
buat ape aku nk tunggu orang sayangkan aku kalau aku yg sakit ..
tuhan, tetapkan hati kami ini yee .. 
aku akan cuba menjaga hatinya ,, acececehhhhh ~
tangkap pilu pulak ye ye ~~

ok lah ok lah ... sampai ketemu pade entry yg akan datang yeee .. muah3 !~~
rindu ummi, buya , k.dayah, najah n taufik !!!!

Friday, 24 February 2012

vanilla cokelat ~~

lame sudah x lawat belog niy ..sudah bersawang pown nampaknye yeee .. hihihi ..  
nak cerita ape yee .. ummm . hee ~ sy sekarang sedang dalam proses pemulihan .. ngeh3 ~~
mahu twu satu cerita ??? haha, x mahu ? x kira, mahu cerita jugak jugak .,,, hahahaha 

sy bukan seorang yang mudah melupakan .. tapi bila seorang tu boleh lupakan sy, kenapa sy tidak ?? betul x ?? hihihi ~~ sy sekarang sedang menyulam rindu same seseorang ~ ceh3 .. ayat bukan maen , hahaha ..

sy suka sama dy .. dy sangat sweet .. dy kate sy vanilla ~ dy jadi coklat .. walaupun x sama, bila digabung, kan awesome !!~ hihihihi .. i loikeeeee vanilla coklat <3 <3




tak tahu sejak bile sume niy mula .. kui3 malunye .. x kesah laa macam mane pown dy ~ yg penting sy suka sama dy .. dy sangat baik ~ kawan2 kata, jangan mengharap sangat, nanti kecewa .. baiklah, saya x mengharap, sy sangat berdoa moga dy yg terbaik buat sy ..

rafiq ? sy baik saje2 same dy .. sy dah terima kalau mmg sy x baik utk dy ~ sy mahu orang yg mahu kan sy.. biarlah antara kami hanya kenangan ,,  yang penting, sy x berdendam dgn dy .. biar tuhan yg balas perbuatannya .. sy bukan sape2 nak menghukum .. dy pown pernah buat sy bahagia dulu  ^_^


hohohoho ,,, balik semule pd encik cokelat sy yeee ~~ hihihi ~  selalu tersenyum bila ingat same dy .. berharap dy juge begitu .. hehehe .... jadi, ini entry khas buat dy yg dipanggil "mr. cokelat" .. 

dah x twu nak bebel ape ,, penat pown ade .. hik hik hik ~~~ xpe laa.. nanti sy bercerite lagi ye ye yeee ...
mahu fokus mesetan same si dia ... heeeeee ..... opsss, name nye ?? tunggu lah entry akan datang ..

i love the way u said that u miss me  ^_^

  bunga-bunga dalam hati niyyy ~~ terima kasih, pelengkap hidupku .. sekian  (:

Saturday, 14 January 2012

we're finish .. no more !!! -->> geramnye !

entah kenapa hari niy aku rase geram sangat2 .. mmg rasa nk marah .. marah pd manusia yg x paham2 .. yg otaknye kt lutut barangkali .. huh !!

paham x aku dgn dia sudah xde ape2 lg ??? ape yg aku dapat kalau menipu ?
guna otak bila bercakap .. hei, geram2 ..


tu je yg mampu aku cakap .!! grrrrr ...

Wednesday, 11 January 2012

pengalaman baru at kg kembung hilir,bangi ~

haaa ... niy entry kedua huda wat tahun niy .. actually entry niy taun lepas punye .. tp disebabkan baru semalam huda dpt pic dari member2, baru sekarang laa gamaknye nk kecoh .. huhu.. pd 17 n 18 disember lepas, huda ade laa join satu program neyh .. kebetulan mase tu tga frust ngn rafiq .. heheh ~ so, konon2 nye nk join utk ilangkan rase sedih laa kan .. seronok .. name program ni, " success ibadah and leadership camp "
mesti laa seronok, dpt kenal ramai kwn2 baru .. tmbah2 lagi dpt knl adik2 yg comel n nakal .. hihi ~





jgn salah sangke yer .. 3 jejaka tu bkn fasilitator yg terlibat .. hohoh, tula org2 kuat kampung niy yg byk sangat bantu kitorang .. terharu sangat, sbb diorg rajin masak.. kih3 .. kenyang2 !!!~

so, xnk merepek panjang2 .. just nk abadikan gmbar2 terpilih je dlm wall blog huda neyh .. hihi , yg terpilih saje ekk .. yg xde,jgn kecik ati yer ..




















huuu .. comel x, comel x ?? sweet sgt, huda like byk2 kt diorg tw ... heeee ~ by the way, niy plk gmbr kwn2 fasilitator yg terlibat .. sumer student KUIS tp dari course yg lain2 ... yok usha !!!~ :D











best sangat dapat kerja ngn korg .. harap sangat bile2 dapat wt kerje same2 lagi .. lw u olz nk twu, dey oll niy sume gil2 n sporting2 .. hihihi ~ best3 kredit 5 bintang utk sume org .. hihi ~

okey lahh .. da puas tayang gmbar, huda nk rest laa plk ..penat suda mengimbau kenangan ... ececehhh ~ hihi ... okey daa !!~

salam sayang buat semua kawan2 n family tersayang ... 

#huda rindu umi, buya, k.dayah, najah n taufik ... tiap hari sayang <3

buat kwn2 yg terbace entry neyh, JAZAKUMULLAHU KHAIRAN KATHIRA !~

SALAMUN SALAM !~