CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.. queen of blog ..

.. queen of blog ..

selamat datang semua !! sile2 ~

ingatan buat hati ..

Cute Strawberry

Monday, 26 March 2012

apa yg harus aku lakukan ?? ~ allah allah !

ape yg aku nk kongsi kali niy ye ? umm pasal hati lagi ~ mungkin ...
ammar, dy kecik ati ngn aku .. dy on9 twitter, nmpk aku reply status rafiq .. 
rafiq, dy kate dh jumpe someone yg sygkn dy .. salah kee aku nk ucap tahniah pd dy ?
macam2 ammar cakap ..
hmm aku x penah nk curang dengan dy, jauh sekali nk khianati cinta dy ...
aku yg buang rafiq, x mungkin aku nk kejar dy semula ..
fahamlah, aku cuma sayang kamu sorg je sekarang niy ..
untuk ape aku janji tunggu kamu, kalau aku nk khianati cinta kamu ??
senangnya awak buat kesimpulan sendiri kan ammar ..
ye, sy selalu salahkan awak .. tp awk x twu, sy nk sumenye terbaik utk awk ..
sudahlah ammar .. sepanjang mlm sy dah nangis .. mata sy niy tinggal masa je nk buta ..
bila sy dh x dpt tengok awk nnti, tolong jgn dekat dgn sy lagi ..
sy ingatkan sy dah bagi sume yg terbaik utk hubungan kita, tapi sy sangat salah ..
sy xde pape utk awk ..
ye, awk sygkn sy . awk cintakan sy . awk rindukan sy ...
x perlu tahu hati sy .. cukup ~
dalam perhubungan, kejujuran, kepercayaan, kesetiaan sangat penting ..
ye, betol .. tp sy x rase awk punya kepercayaan terhadap sy ..
bodohnya saya, x pernah ada masa awk sedih .. sentiasa salahkan awk ..
awk memang x patut maafkan sy kan .. jangan pernah maafkan sy ..
satu perkara yg salah bila awk tulis kt blog tuh,,
sy TAK PERNAH BERUBAH HATI .. dan sy sangat marah bila awk mengandaikan mcm tuh ..
ye, sy sangat marahhhhh ..!! cinta sy, hati sy adalah milik sy ..
siapa awk pandai2 nk kate yg ia berubah ?? tolongggg ..
pergi lahh jauh2, bawa hati awk, ingt sy sebagai seorang yg x pernah berterima kasih atas cinta awk ..
sy dh delete twitter sy. sy dah buang fb sy ... sy x perlukan semua tu ..
sungguh sy rindukan awk yg dulu, ,,, tp sy patutnya lupakan sume tu ...
awk dah pergi .. pergi lah, kenang sy sebagai org yg dh khianati cinta awak ..
sy x berhak ada dalam hati awak ...
sy janji, sy xkn kacau barang2 yg awk bagi pd sy .. sy dh simpan elok2 .. nt sy pulangkan ~
sy x layak utk sume tu .. sy dh pn khianati awk, jd sy x layak utk cinta awak ..
awk masih kt sini, x jauh pun dari sy .. tapi sy rasa hati kita dh terlalu jauh ..
sangat jauh ..
sy harus sedar .. smpai bila2 pun,i'm not the good one for you .. 
biar sy jaga hati sy sendiri .. biar sy yg pedih sbb luka niy ..
sy lebih dulu lukakan awak ...
biar sy serik .. kerana lelaki sy ketawa, kerana lelaki juga sy menangis ..
terima kasih, atas segalanya ~ 




ya allah, andai saat ini hatiku hancur, kau bukakan pintu hati dy supaya melupakan aku .. agar aku tidak terus menyakitinya ... aku berharap kau sampaikan salam rindu ini padanya hingga aku menjadi kerinduannya .. ya 'alim, kenapa semuanya jadi semakin sukar buat kami ?? andai itu takdir yg sudah engkau suratkan, aku mohon agar kau tiupkan rasa redha dan ikhlas dalam hati kami utk menerimanya .. redhakan kami ya allah, tanpa rasa sakit .. amin amin amin .....

Wednesday, 7 March 2012

hidup biar berjasa .. jum dgr cite ^_^

Berderau darah Asad membaca surat yang dihantar kepadanya siang tadi. Tulisan tangan yang kelihatan seperti ditulis dalam keadaan marah itu dibacanya berulang kali.

Dia tahu siapa yang menghantarnya.Ah! Pedulikan. Mahu sahaja isi surat tadi dilupakan. Tapi, hati kecilnya sedikit resah dengan kehadiran surat tanpa nama itu. Dadanya kembali sesak.

‘’Menyesal pula aku terima jadi naqib.Menyusahkan. Sudahlah kena berfikir macam-macam, dapat pula ahli usrah yang teruk begini.’’, luah Asad dengan nada berbaur kesal dan marah.

Memang dia akui,menjadi naqib usrah bukan kehendaknya. Tidak pernah terlintas langsung di fikirannya untuk menjadi naqib usrah. Bukan dia tidak tahu tanggungjawab sebagai naqib yang memang berat untuk dilaksanakan.

Tapi,semuanya disebabkan pujukan Abg Jalil.

Murabbinya.

Dia? Awal- awal sudah menolak. Abg Jalil yang beria menyuruhnya menerima tanggungjawab sebagai naqib. Entah apa yang dipandang oleh Abg Jalil. Nak kata dia baik, jauh panggang dari api. Berilmu? Tidak juga. Ramai lagi kawan seangkatan dengannya yang lebih pandai dan jauh lagi hebat daripada dia yang seharusnya lebih layak diberikan peluang.

Hatinya mula menjadi sebak.Dia teringat abang Jalil. Murabbinya yang penyayang itulah yang menjadikannya ‘manusia’ sekarang. Sungguh!hati kecilnya memanggil – manggil sang murabbi berjiwa besar itu. Daripada murabbinya itulah Asad belajar makna kehidupan.

Kalaulah abang Jalil ada…

Diari coklat pemberian naqib kesayangannya itu segera dicapai.Itulah hadiah daripada abang Jalil sewaktu ulang tahun kelahirannya yang ke-2 1. Arif benar abang Jalil akan sifatnya yang lebih suka meluahkan sesuatu melalui penulisan berbanding bercerita masalahnya kepada orang lain.

Diari diselak perlahan.Sekarang hasratnya cuma satu. Mahu dilepaskan semua yang terpendam di hatinya selama ini di dalam diari itu bagi melegakan hatinya.


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Foto ditangannya ditatap dengan wajah suram. Banyak kenangan manis yang dilalui bersama dengan orang-orang di dalam foto tersebut.

Di belakang foto bersaiz kecil itu tertulis, “ semoga istiqamah dalam perjuangan”. Kata-kata yang penuh signifikan dan dalam maksudnya.Bibirnya menguntum senyum.

Foto lama itu mengingatkan dia akan ahli-ahli usrahnya. Semua masih tersimpan kemas dalam memorinya. Macam-macam perangai yang dipamerkan oleh setiap adik usrahnya terutama apabila mesej usrah dihantar. Ada yang mengatakan sibuk dengan pelajaran dan menyiapkan kerja rumah dan ada seorang dua yang mesej usrahnya langsung tidak berbalas.Tidak berminat barangkali. Mujur juga ada yang membalas dan menunjukkan komitmen.

Marah?Kecewa?Asad tersenyum. Kalau dulu mungkin ya.

Sekarang?

Dia bukan Asad yang dulu. Itu dia pasti.

Baginya,dia yang harus memulakan langkah terlebih dahulu. Memulakan dulu?Itulah yang perit. Tetapi keperitan itulah yang melonjakkan dirinya ke tahap sekarang.

Tanggungjawabnya sebagai naqib memaksa dia untuk berubah serba serbi. Bermula dengan perubahan pemikiran,sikap,disiplin diri sehingga kepada perkara yang kecil seperti kebersihan dan kekemasan diri turut diutamakannya. Setiap perkara cuba dilaksanakannya sebaik mungkin bagi menjadi contoh terbaik untuk orang sekelilingnya. Itu yang dipesan Abang Jalil kepadanya.

Begitu juga dengan majlis ilmu. Jika dulu, dia lah orang yang duduk nun jauh di belakang,berhampiran dengan pintu.

‘‘Senang nak keluar.”

Itu katanya apabila ditanya mengapa tidak memenuhi ruangan hadapan.

Itu Asad yang dulu.

Dia tersenyum lagi. Kali ini senyumannya lebih lebar. Barangkali ini hikmahnya dia dipilih Allah menjadi naqib. Terlalu banyak sikap buruknya yang berjaya dikikis. Masa dan usia mudanya tidak lagi terbuang dan dibazirkan begitu sahaja. Tenaga mudanya kini dikerah untuk memperbaiki diri dan mengajak orang sekelilingnya kearah kebaikan.Jika dulu niatnya menjadi naqib hanya kerana terpaksa, kali ini dia benar-benar yakin bahawa tugas ini dilakukan demi menyambung misi kenabian dengan menyebar rahmat ke seluruh alam.

Sekarang Allah telah meringankan kamu kerana Dia mengetahui bahawa ada kelemahan padamu. Maka jika di antara kamu ada seratus orang yang sabar, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh; dan jika di antara kamu ada seribu orang yang sabar, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ribu orang dengan seizin Allah. Allah beserta orang-orang yang sabar.
(Al-Anfal:65)
~HIDUP BIAR BERJASA~

Tuesday, 6 March 2012

dia yg aku sayang ~ wink wink ♥♥








yeahhh , miss same awak sayang ♥  love u ammar haziq ~ forever more ...

Saturday, 3 March 2012

hati, hati dan hati .... tolong jadi KUAT ~! mohon sangat ......

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang ~~

hmm, x twu lah ... hari niy, waktu niy, saat niy huda rase sdey sangat .. susah nak luahkan ,, sedih yg amat2 ..
Allah je yg twu ... 

dari pagi huda tahan, sakit dah dada niy tahan sebak .. entahlah ~ ape laa perasaan huda sekarang niy ... satu yang pasti .. berserah ~ yakin tuhan akan tentukan segalanya ....



pagi tadi borak kat telefon dgr ammar .. entah macam mane, keluar satu cite .. dy kate dy nk apply u, n nk stop dari kuis .. dalam mase terdekat .. serius huda mmg sangat x sangke .. x sangke itu yg terkeluar dari mulut dy .. demi Allah x sangke .. tapi huda terima, mybe tu yg terbaek utk dy kan kan kan .. alahaii, ape laa sangat kuis niy .. dy mesti lagi berjaya kalau dy keluar dari sini .. kan ? ,, 

pg tu jugak,dy ajak huda keluar .. nk mkn domino's katenye .. suke sangat , sebab entahlah .. huda sayangkan dy .. mesti laa hepi kalau dapat jumpe .. tunggu tunggu sampai tghari .. tghari sampai petang dy x blek2 .. dy kt putrajaya,umah kawan dy .. dari semalam tido sane .. huda x makan dari tghari , ingatkan nak mkn saing dy je nanti .. sape yg x nk mkn dgn buah hati .. 

tp nk wt cemane .. dy sendiri x ley wt pape .. huda apetah lagi .. name pown dok umah org .. xkn laa sedap2 nk suh org antar on time kan .. hmm, mmg .. manusia cuma merancang, Allah yang tentukan .. kan kan kan ~
sampai ke magrib huda tunggu dy .. last2 dlm kul 6 stgh tu, kak ayu ajak g pasar .. asalnye mmg xnk ... tunggu2 jugak mesej dari dy .. tp senyap jek ~ mgkin x sempat nk type msj kan .. kawan dy tgh shopping (:
ikot jela kak ayu g pasar .. mane laa twu kalau2 otw nk g, dy mesej ke ... sampai balik xde .. time nk blek kuis,ujan laa pule .. uhukss, jadi laa cite hindustan jap .. heee ~ bwk makanan dalam hujan je :D
alhamdulillah, kenyang jugak huda dapat mkn nasi ayam basah yee .. hahaha ..~!!

malamnye, huda kol dy lagi .. berbual dgn dy, x penah cukup 1 jam ,, huhuhu .. sangat hepi .. huda rase mcm terbang2 je kt langit tahu .. haha ~ huda suke sangat kat awak, ammar, suke sangat sume ttg awak  ..  tp lagi sekali,pbualan ktorg tgnggu bile huda dgn x sengaje tertanye pd dy -- >> "awak nk sambung u mane nanti?"
entah macam mane,dy bercerita ttg oversea .. huda twu, tu impian dy .. huda twu dy mmg nk ke sana .. tp dalam mase yg same, huda x tahu macam mane hati huda niy bile dengar sume tu .. x twu lah ... maaf ye awak .. huda teros moody mase tu .. dy pown mcm twu2 je mood huda da laen .. tp huda x pasti, dy twu ke x ek ,ape yg huda rase mase tu ? .. beratnye .....!!~ knp ye ???

lepas letak tepon, rase tambh2 sebak .. x twu lah knp tah .. heishh,  ase x sedap je ati niy ...

tolong lahh, kenape ngn huda niy ?? .. lepas satu ujian , huda diuji lagi .. memang betul,tuhan sayangkan huda ... huda twu tu .. tp kenape ammar ? knp dy ? ...  bila fikir pasal tu je, huda jadi terus sedih .. sembap dah mate niy nanges .. huh, please .. esuk ade date dgn dy,tahu ??? ummmm ...

huda tahu, huda xde banyak lagi masa dengan ammar .. huda twu, ammar tu pun mnusia biasa .. x mungkin selamanya hati dy bertahan .. huda sedar, tapi kenape laa dalam mase yg same huda x dapat nak terima sume tu ?? huda twu Allah maha mendengar ..dia maha segalanya .. kawan2 huda kate, kalau jodoh xkn kemana .. memang, huda twu .. tapi kenapa sekarang ? bila huda rase huda x boleh tanpe dy ,, kenapa saat huda dah rasa yg dy segalanya ... kenapa ?? .. 

ya allah, tolong lah ,, sedarkan hati aku niy .. tolong kuatkan aku hadapi semua niy .. sakitnye ya allah, xde semangat dah rasenye ...... tolong, ya sam'i .. jagakan dy untuk aku .. sekalipun kami bukan tercipta utk bersama, kau kirimkan yang terbaik kpd dy ... terbaik dari semua yg terbaik .... satu je doa aku tuhan, pastikan dy bahagia .. amin ~